"רעב רגשי " - אכילה רגשית, דימוי גוף והפרעות אכילה

Oct 10, 2021

חשיפה של סיפור החיים האישי שלי על הילדות ואיך אכילה רגשית ליוותה אותי לאורך החיים.

אכילה רגשית נועדה לדיכוי או שיכוך רגשות שליליים כמו מתח, כעס, פחד, שעמום, עצבות או בדידות.
טרדות היומיום, כמו גם אירועים משמעותיים בחיים, עשויים לעורר תחושות שליליות המובילות לאכילה רגשית ולהפרעה במאמצי הירידה במשקל.
כשאנחנו אוגרים מצוקות של שנים, תחושות קשות, הערכה עצמית ירודה או אירועים בעייתיים מהעבר זה יכול לבוא לידי ביטוי כסימפטומים של הפרעת האכילה שיש לה את היכולת להוריד על זה מסך כדי לא להתעמת עם הדברים. כשזה קורה, אי אפשר יותר לגעת בדבר האמיתי.
כאן נכנס תפקידו של הציור, המעניק למטופלת תחושה של מרחב בטוח, שהרי מדובר רק בבריסטול וצבעים, ואז אפשר להתחיל לבטא את המצוקות. הציור מנכיח ויזואלית את מה שהמטופלת מרגישה, ואי אפשר עוד לשכוח מזה.
אני מתייחסת לשפה הציורית קודם כל דרך הצבעים והצורות ונוטעת בהן תחושת ביטחון שאני מבינה את הציור.

היתרון של סדנא קבוצתית שהן מרגישות שהן לא חריגות, לא מוזרות. התחושה שלהן היא שבחוץ אנשים מתייחסים אליהן כאל משהו מוזר ולא נורמלי, גם אם זה לא תמיד ככה. בקבוצה הן מרגישות מובנות ומגלות שהן אינן לבד בעולם, מתוך הסיפורים של אחרים.
אם הקבוצה טובה ויש כימיה בין המטופלות זה מספק גם מענה חברתי, כי יש בדידות גדולה מאוד אצל הסובלות מהפרעת אכילה, שהסתגרות היא אחד מהסימנים הקשים שלה.

17 Oct, 2021
הורים יקרים עכשיו כשכולם בבית אנחנו נמצאים 24 שעות עם הילדים, אנחנו מתמודדים עם אותם קשיים שזיהינו עוד קודם אך לא טיפלנו, חשבנו שזה יעבור, שזה תקופתי, אבל ההתנהגות לא השתנתה ועכשיו היא בולטת ומקבלת במה יותר תמיד. ואני שואלת אותך, היית רוצה להכיר את הילד שלך יותר טוב? היית רוצה להבין מה מפעיל אותו רגשית וגורם לו להתנהג כמו שמתנהג? (כי חוסר ידיעה מגבירה התנהגות לא רצויה) היית רוצה להעביר איתו שעת איכות חוויתית שתישמר אצלו בזיכרון ותחזק את הקשר שלכם? בדיוק בשביל זה יצרתי תוכנית דיגיטלית שנקראת אמא פנדה שמאפשרת להורים להכיר את הילדים שלהם יותר לעומק, על ידי היצירה והחיבור הרגשי. בסדנא תקבלי הצצה לקורס דיגיטלי שילמד אותך איך לשבת לשעת איכות עם הילדים שבה אתם משתחררים, משתעשעים, יוצרים, ובעיקר מחזקים את הקשר שלכם. 
10 Oct, 2021
מגוון החומרים והטכניקות שמוצעים במסגרת הטיפול באמצעות אמנות הוא לרוב מגוון מאוד. כל שילוב בין טכניקה לחומר עשוי להוליך לחיבור רגשי שונה, ליצירת דימויים וסמלים שונים ולהפעלת תהליכים אחרים. החומרים לוקחים חלק "פעיל" בעבודתו של האדם בכך שהם מאתגרים את חושי הראייה והמגע. הם מגרים עוררות רגשית ומודעות בו-זמנית. בסדנא תלמדי איך החומרים, עוזרים לאדם לחזור ולהיות במגע ובאינטראקציה עם מכלול המייצג את אותם כוחות אוניברסליים אשר קיימים בו עצמו. חומרים שונים הנם בעלי משמעות שונה. מטבעם, חומרים מסוימים הינם יצריים יותר, בעוד שאחרים יכולים לעורר דחייה. נוזליות מול מבניות, כניעות מול עקשנות, צורתיות מול היעדר צורתיות, רכות מול נוקשות, אטימות מול שקיפות וצבעוניות על כל גוניה - כל התכונות הללו של חומרי היצירה מכילות משהו מהכוחות האוניברסליים-אנושיים הנמצאים סביבנו. לכן, עבודה בחומרים מסוימים יכולה לגעת ברמות רגשיות עמוקות ביותר ולעזור לנו לבטא את עצמנו. בדרך כלל בתחילת הדרך עסוק האדם בחקירת התכונות הפיזיות של החומר, שאיננה מובילה ליצירת צורות סמליות, אך נחווית כחיובית . עבודה זו מקבלת פעמים רבות אופי של משחק בחומרים שנראה כחסר מטרה, שאין בסופו תוצר, עם הרבה לכלוך ואי סדר. זוהי דרך עבודה המזכירה את המשחק של תינוק בחודשי חייו הראשונים. השימוש בחומרים היבשים יבטא בדרך כלל צורך בשליטה רגשית, סדר, ארגון, איסוף ושליטה של האדם בלא-מודע וברגש, ואילו השימוש בחומר נוזלי יבטא בדרך כלל את הלא-מודע ואת האזורים הלא נשלטים של המטופל. חומרים זורמים, המכילים מים, יכולים לגרום לאי נוחות אצל האדם, החש שלא בנוח עם תנועה שלא ניתן לשלוט בה. התנודות בין החומרים הן תופעה בולטת ובריאה. היא מאפשרת "שליטה" הנרכשת מחדש באמצעות העבודה בחומרים אלה מחזקת את האדם.

יצירת קשר

צרי קשר לקבלת פרטים נוספים בנוגע לסדנאות ולטיפולים שאני מציעה.

Contact Us

Share by: